Knäckebrödsdieten





Finns mycket att välja mellan

Som ni kanske redan vet innehåller knäckebröd lite kalorier (50 kcal vilket är väldigt bra). Samtidigt är det väldigt mättande. Men vissa kanske inte gillar det? Tycker att det inte smakar något speciellt gott och ser tråkig ut osv. Men nu är det så att det inte behöver vara så.

Bre lite smör på brödet och lägg en ostskiva på. Ni kommer upptäcka hur underbart gott det blir! Jag älskar det verkligen. Jag vet inte riktigt hur mycket smör man brukar ha på sin macka men ska ta reda på det åt er genom att väga det smör jag tar på min. Men om jag tänkt rätt blir 1 knäcke macka runt 100 kcal? Vilket också är väldigt bra.

Nu till dieten jag tänkte köra. Mitt största intag om dagen kommer bestå av knäcke mackor. Det är bara lunchen (om jag känner för det) som jag kommer byta ut knäckebrödet mot vanlig lunch. Så här kan en dag se ut.

Frukost: 2 knäckemackor 200 kcal
Lunch: 1 Knäckemacka / Vanlig lunch(ta inte mycket) 100 kcal/ max 300 kcal 
Mellis: En knäcke macka / Frukt  100 kcal
Middag: En knäcka macka (max 2) 100 kcal (200)

Minsta intag: 500 kcal
Största intag: 800 kcal

Det resuleterar 4 mål om dagen. Det här kommer jag testa resterande dagarna av denna vecka. Om det går bra kommer jag fortsätta 1 vecka till innan jag utvecklar den en aning. Om det inte går bra har jag bara 1 val kvar. Och det är att köra Lchf. Har försökt undvika den så gott som möjligt men upptäcker nu att det kanske blir min enda utväg (inget dåligt med dieten bara att jag personligen inte gillar den).

Låter det bra?
Btw: Dricka alltid VATTEN
Wish me luck // Ebba


Kommentarer
Postat av: Ana perfect

Ja Cola zero dieten är ju rätt extrem så jag förstår dig till fullo! Det låter ju bra med den dieten tycker jag. Men det skulle jag dock inte klara av tror jag! Jag tycker att du istället ska försöka dig på att ha text skinka och tomat eller keso på knäckemackan. Det är mycket mer mättande och inte onyttigare, snarare tvärtom :) Sjukt gott också! Tack för att du skickade in vikten!

2011-05-03 @ 17:25:31
URL: http://anaperfect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0