Eating

Vi är lednsa, vi äter, men sen då?

Problemet med min värld är att:
-Jag äter när jag är glad.
- Jag äter när jag är ledsen
- Jag äter om jag är arg
- Jag äter om jag har tråkigt
- Jag äter när mat finns
- Jag äter för anledningar jag inte ens vet
Längst ner placerar jag
- Jag äter när jag är hungrig.

Problemet är att jag knappt hinner bli hungrig. Det kommer alltid andra känslor ivägen. Men idag lät jag mig bli hungrig. Jag älskar den känslan. För hunger går att kontrollera. Det är suget som är problemet. Det är något jag måste lära mig kontrollera.

Tips: BORSTA TÄNDERNA! Låter väldigt weird, men det funkar för mig. Ni vet den äckliga smaken när man äter något efter man borstat tänderna. Den kommer göra så att du inte mycket kommer äta. Men samtidigt när du borstat tänderna är de som att förberreda sig för att lägga sig. Hungern försvinner liksom på något sett.

// Ebbisen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0