Tips


I börjar kan det vara jobbigt att äta mindre. Men försök då att sysselsätta dig om dagarna. Gå ut och shoppa en hel dag. Bada, bowla osv osv. Så att du tänker på annat än mat. För om du sitter hemma kommer du ha tråkigt och då är det klart man äter.

För mig fungerar det också att planera morgondagens intag. Sätt dig på kvällen och skriv upp ett schema på det du ska äta. Jag som inte kör någon diet utan bara räknar kalorier har det väldigt fritt också. Kan slänga in en glass eller något lite då och då. Det piggar alltid upp mitt humör och gör mig mer motiverad till att inte äta just då.

Sen handlar det mesta om än själv. Man kan inte förlita sig på alt som står på datorn och förvänta sig att det ska bli lätt. Det kommer vara skit svårt speciellt i början men fokusera på ditt mål. Det är inte så att du aldrig mer kommer få äta den där glassen du längtar efter. Du måste bara vänta några timmar.

Hare gött :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0